Bloggarkiv

Translate

söndag 4 januari 2015

Summering av 2014

Nu är 2014 slut och hur har året gått?

2014 har varit glädjens år när jag ser tillbaka. Det var då jag för första gången i hela mitt liv nådde ett viktmål. Resan dit var väldigt jobbig, men också väldigt lärorik. Att gå ner i vikt är enkelt om man följer naturens lag: ät mindre än vad du gör av med. Den  svåra delen är det mentala. Bli medveten, göra bra val och att aldrig ge upp. När det mentala klaffar blir resan så mycket enklare. Hur lång tid det tar för det mentala att förstå är olika från person till person för mig tog det närmare tre år för vissa delar och andra delar jobbar jag fortfarande med.

Mina tre mest värdefulla minnen under 2014 var:

1.  Jag fick ställa mig på vågen och den visade 67,7 kg. 
En viktnedgång på 60 kg med hjälp av mat och träning.


2. Jag sprang mina första millopp långt under 55 minuter (som jag hade som mål för 2014).
Jag sprang även en mil under 50 minuter, dock inte på tävling.


3. Vikten stannade av och skenade inte iväg uppåt som jag var så rädd för.
Jag har pendlat mellan 75-78 kg.

Nu är det ett nytt år och jag vill ha nya mål och utmaningar för att fortsätta med träning och sund kosthållning. Det är fortfarande en bit kvar med det mentala för att detta ska bli en livsstil som jag ska leva med resten av mitt liv.
Mål för 2015
  • Springa en halvmarathon under 2 timmar.
  • Springa ett millopp under 50 min.
  • Gå ner mina "semsterkilon" så jag kommer i mina sommarshorts. Vikten spelar egentligen ingen roll, utan jag vill komma i mina nyinköpta kläder igen.
  • Jobba mer med minful eating så att det blir en livsstil
  • Våga utmana mig själv och testa på nya saker även fast jag är rädd 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar