Bloggarkiv

Translate

måndag 19 januari 2015

Min medicin

Äntligen så hjälper astmamedicinen! Vilken skillnad det är när jag tränar, det går inte att jämför med hur det var innan när jag inte fick någon luft. Tidigare fick jag mjölksyra av att bara gå upp för en trapp, men nu måste jag verkligen ta i för att få mjölksyra. Jag gillar egentligen inte att ta mediciner, men i detta fall har jag inget val om jag ska jag fortsätta träna.

Knäna börjar kännas mycket bättre, även när jag kör lätta knäböj. Jag fick börja med stången och sedan öka med 5 kg/vecka så länge det inte gör ont. Denna vecka ska jag få köra på 30 kg, tjohoo :)
Samma sak med löpningen, att jag måste öka sakta så jag lägger på 1 km/vecka och nu är jag uppe i 9 km. Det har varit riktigt skönt att få springa korta distanser med låg fart och låta kroppen få återhämta sig och vila, men jag behöver verkligen komma upp i långa distanser eftersom jag ska springa en halvmara snart :)


I morse var jag ute och sprang och det var så skönt! Allt verkligen klickade. Som du kanske ser har jag broddar på mig och det är verkligen att rekommendera nu när det är så halt. Älskar ju att springa på asfalt och med dessa fick jag exakt samma motstånd vid frånskjutet. Dessutom är dessa väldigt greppvänliga så jag behövde inte vara orolig för att halka och bryta något ben. Mina hittade jag på stadium outlet och kostade ynka 100 kr. Det finns som sagt inget dåligt väder, bara dåliga kläder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar