Bloggarkiv

Translate

fredag 5 december 2014

Dumma knän

Jag har haft problem med mina knän sedan oktober men nu på slutet har det har sakta blivit bättre. Jag har träffat en sjukgymnast tre gånger och fått rehabövningar som jag skulle köra tre gånger i veckan. Jag skulle även stretcha lårmuskeln varje dag. Eftersom jag har blivit bättre så skulle jag få testa på knäböj i tisdags med bara en stång och det gick inte. Nu känns det som jag har backat några steg igen då jag har haft ont. Det är jättetråkigt att inte kunna gymma ordentligt eller få köra olika pass. Tack och lov fick jag springa lugnt så länge det inte gör ont. Just nu springer jag 5 km med ett 6 minuters tempo och det går bra.
Sjukgymnasten sa att jag skulle springa samma som jag gör idag och köra på med rehabövningarna i två veckor till innan jag får testa knäböj igen samt öka på löpningen.

Det är verkligen svårt att inte anstränga knäna eftersom de används jämt! Nu gäller det bara att lyssna på kroppen och det är inte min starkaste sida. Jag har svårt att känna om det gör ont på riktigt eller om jag bara inbillar mig. Jag har ju haft turen att nästan aldrig varit skadad och jag vet att jag kan vara lite gnällig ibland om att det gör ont fast det bara är inbillning. Nu ska jag bara ta det lugn för jag ska bli bra för jag ska ju springa halvmaran nästa år =)

Bjuder på en sommarbild för jag saknar sommaren så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar