Bloggarkiv

Translate

onsdag 26 november 2014

Tunnel Run =)

I lördags var det dags för sista loppet för i år och det var Tunnel Run. Innan norra länken öppnas för trafik så fick man chansen att springa ett 10 km lopp. Vilken upplevelse det var!

Vi dansar och tjoar lite innan starten.
Lite lätt övertaggad =)
Detta är det absolut bästa loppet jag har sprungit än så länge. Det fanns massa saker och titta på, det var musik, dans och ljusshower. Vi sprang även förbi olika årstider och här nedan ser ni vintern =) Nackdelen var att de sprutade låtsassnö och det tyckte inte min andning om, men det blev bättre. Sen hade alla gula västar på sig som lystes upp i tunneln med olika lampor. Jätte coolt! 

Bilderna är tagna Här ifrån :)
Detta var ett lopp jag bara sprang på känslan. Startade klockan helt fel och hade noll koll på tiden så jag bara sprang. Det gick faktiskt riktigt bra med tanke på att jag tog det "lugnt" då jag inte sprungit en mil sen september plus att mina knän har börjat krångla. Jag hade verkligen tid att njuta och ta in atmosfären. De första fyra kilometerna gick superbra sen blev det lite slitsamt. Banan gick upp och ner nästan hela tiden så efter varje jobbig uppförsbacke kom en skön nedförsbacke som bonus. Jag hade som mål att vara under 60 min med tanke på allt folk och min uppladdning, men en önskan att vara under 55 min. Jag kom i mål på 53,14 så jag blev supernöjd! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar