Bloggarkiv

Translate

tisdag 21 oktober 2014

Vågen har stannat

Det kanske är någon som undrar vad jag väger i dagsläget och jag pendlar mellan 75-77 kr. Det har jag vägt sen semestern. Jag har även ett par shorts hemma som jag "mäter" mig med. Så länge jag kan knäppa dessa så är det bra. Visst för att de ska sitta perfekt så behöver jag gå ner några kilon. Jag har skrivit flera gånger att jag ska ta tag i vikten och gå ner de som jag har gått upp, men jag har valt att låta kroppen få vila ett tag. Jag tror inte att jag kommer må så bra om jag fortsätter att pressa kroppen månad efter månad. Nu går vi även mot kallare tider och då brukar inte min kropp vilja gå ner i vikt utan snarare lägga på sig. Därför har jag valt att jobba med mitt beteende kring mat istället för att gå ner i vikt. Jag vill hitta en balans som gör att jag mår bra.

Målet är att stå stilla och går jag ner i vikt så är det en bonus. Vardagarna går galant, inga problem alls utan allt händer på helgen. Alla frestelser och allt där omkring. Just nu jobbar jag stenhårt med att stanna upp och känna efter om jag är sugen eller ej. Förra helgen gick kanon och jag var så glad! Jag var noggrann med maten och alla mellis vilket gjorde att jag inte blev sugen. Jag var så stolt över mig själv på måndagsmorgonen att jag för en gångs skull hade lyckats! Denna helg stannade jag även upp flera gånger och kände efter. Även fast jag fikade på söndagen så hade jag tackat nej till allt gottis de andra dagarna. Jag lyckades även köra förbi "hemmakväll" flera gånger utan att stanna. Detta är det jag kommer att fortsätta jobba med fram till jul, sen tänker jag ta tag i vikten igen. Förhoppningsvis har jag fått tillbaka lite motivation också. Just nu vill jag inte ens försöka gå ner i vikt utan jag tycker mest att det är jobbigt och tråkigt. Jag vill inte sätta upp något viktmål just nu bara att jag ska komma i mina shorts tills nästa sommar igen och hitta en bra balans med kosten :)

Bjuder på två bilder från Bollnäs ess som är tagna av fotografen Björn Lans.




2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Modig du var :-)
    Räknar du din vikt i kronor :-)
    Jag hoppas du kör en fettprocent mätning innan du tar tag i vikten, för det är ju onödigt att slita livet ur sig för att komma till visst antal kg, om du ligger bra i fettprocent?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Behöver få något som motiverar mig ;)
      Jag kommer mäta mig, men det krävs bara liiite för att jag ska komma i shortsen. Det kan handla om ca 2 cm eller nå så dessa kommer jag ha som mått.

      Radera