Bloggarkiv

Translate

måndag 27 oktober 2014

Dippar hit och dippar dit - träning ska vara kul!

Jag bar beslutat mig för att lägga målet med att ta milen på 45 minuter på is ett tag. Det kändes som att upplägget var lite för tufft och i dagsläget har jag inte motivationen för att orka med den träningen som krävs. Jag tyckte att gymdelen var rolig, men jag hade inte den mentala styrka till att pressa mig på intervallerna. Pressar jag mig inte på intervallerna så kommer jag inte få det önskade resultatet.

Allt detta har gjort att jag tyckte all träning var tråkig och jag hade ingen lust alls. Motivationen försvann och där också resultaten. Jag har blivit svagare och har även tappat tempot i löpningen. Inget var roligt. Jag kände mig även så dum mot Jonas som har lagt ner så mycket tid på detta schema så därför tänkte jag att jag skulle försöka hålla schemat tills december. Nu har jag funderat fram och tillbaka och bestämt mig för att göra något annat. Jag vill träna för att det är roligt och för att må bra. Behöver jag verkligen springa milen på 45 min? Nej, egentligen inte för jag är nöjd som det är idag! Lärdomen av detta är att jag vet vad som krävs för att klara av att springa så fort och ändrar jag mig så har jag i alla fall kvar planen :)

Just nu ligger fokuset på att få tillbaka motivationen och glädjen i träningen så denna vecka ska jag bara göra roliga saker! :) Jag ska planera lite löst vad jag ska träna, men det viktigaste är att lägga upp passen i gymmet. Där behöver jag veta vad jag ska göra annars kommer jag bara irra omkring. Målet är att träna 4 pass i veckan och ett på helgen om jag vill. Morgonprommisarna kommer jag att fortsätta med för att jag behöver och vill det. Jag kanske kommer att lägga in någon morgonlöpning som jag har haft tidigare. Jag kommer lägga in lite löppass här och där så jag inte tappar för mycket. Jag tycker fortfarande att löpningen är rolig, men när den dagen kommer ska jag känna efter om jag vill köra distans, tempo eller intervaller. Jag tror att när motivationen ökar kommer även resultaten :)

Jag har även beställt en bok som förhoppningsvis ska hjälpa mig med kosten. Den handlar om olika situationer kring mat. Jag hoppas att den ska hjälpa mig att förstå varför jag gör som jag gör i olika situationer och även ge mig tips för att ta mig ut dem för att hitta en önskad balans kring mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar