Bloggarkiv

Translate

måndag 22 september 2014

Vandring med jobbet

I lördags var det dags för den årliga höstvandringen med jobbet. Vi kunde inte få en bättre dag. Solen sken och det var riktigt varmt ute. Vi åkte upp till ett ställe som hette Möckelåsen och började vandra på Hälsingeleden tillbaka mot Orfa, Orbaden. 


Vi gick genom djup skog och öppna hyggen. Vi passerade en gammal boning där troligtvis de som hade hand om kolmilor bodde. Det såg ut som det bara hade lämnat allt för att sedan återvända snart för till och med sängen stod kvar.

Vandringen lutade nästan bara nedåt så det var lätt att gå. Efter några kilometer så stannade vi i Hosarbo för lite fika. Ibland kan det vara svårt att få med sig något gott och nyttigt, för egentligen finns det ju inget godare än limpsmörgås och varm choklad när man är ute på tur. Jag ville ha något mer mättande så jag gjorde en jättegod kycklingwrap som jag verkligen kan rekommendera. Chokladen kunde jag inte skippa, men den gjordes på minimjölk, kakao och ICA:s sötströ (tycker sötströ är bättre än vanlig stevia för den har någon läskig bismak).
















Mätta och belåtna fortsatte vi vandringen. Det var så härligt och varmt i skogen så till och med frusna jag fick lov att klä av mig. Efter ca 2,5h och  13 km vandring kom vi i mål, nöjda och glada. Jag kan så säga att jag redan längtar till nästa vandring vi ska göra, gu så underbart det var!

Kroppen och knoppen blir så skönt slut efter en dag i skogen. 
Jag kan lova att jag sov gott den natten :)


Camillas Kycklingwrap med guacamole
1 port

1 kycklingfilé
1 stor tortillia
1 avokado
körsbärstomater
vitlök
lite citronsaft
bladspenat
Kryddor
Tillagning:

Krydda kycklingfilén och stek den klar (jag brukar göra mina i ugnen). Låt den svalna.
Mosa avokadon, rör ner finhackad tomat och pressa i valfri mängd vitlök (jag hade två stora klyftor för jag tycker det är gott). Ha i lite citronsaft för det gör att röran inte blir brun, smaka av med salt och peppar.
Ta fram tortillan och lägg guacamolen i botten, sen bladspenaten och sist kycklingfilén (jag skar upp den i skivor först). Vik ihop paketet och rulla in i lite folie. KLART :)

Näringsvärde per wrap

485 kcal
Protein 31,3 g
Kolhydrater 39,7 g
Fett 21,3 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar