Bloggarkiv

Translate

tisdag 16 september 2014

Rensar tankarna

Igår bestämde jag mig för att ge mig ut på en löptur. Sträckan, hastigheten och tiden var inget jag la fokus på. Jag ville bra ut och springa för min egna skull, för att rensa tankarna och njuta av solen.
Jag hade en önskan om 15 km i ett lugnt tempo, men det var inget måste.
Vädret var superhärligt och det var ganska varmt ute. Jag började lunka på och kroppen kändes riktigt stel så jag tog det lugnt. Tog bakvägen upp till skidbacken och jag visste inte att det var nästan 4 km upp till toppen. Benen fick jobba riktigt hårt under dessa kilometer, men det var skönt. Jag möttes av en otrolig utsikt så jag fick lov att stanna till i några minuter och bara njuta.















Jag tog mig ner för backen och började ta mig hemåt. Istället för att springa efter asfalten tog jag skogsslingan hem. Kroppen började äntligen återhämta sig så jag tänkte att jag skulle ta en extra omväg. Dock ville min mage något helt annat. Den hade fått jobba extra mycket så det var bara att vända hemåt. Vilken panik det blev i slutet, usch vilken hemsk känsla. 4 km av kallsvettningar och magknip. Jag vägrade gå ut i skogen så jag fick vackert skylla mig själv, hehe.

Väl hemma beslutade jag mig för att anta en ny utmaning med mig träning så jag anmälde mig till Women’s Health Halvmarathon i april nästa år :) Ställde mig i tävlingsledet med en förhoppning om att springa under 1 timme och 55 min :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar