Bloggarkiv

Translate

söndag 31 augusti 2014

Att uppnå ett mål!

Jag har märkt att jag måste ha ett mål att jaga efter. Både i träningen och egentligen i allt annat. Jag jobbar som bäst under lagom med stress. Det får absolut inte bli för mycket för då blir det inte så bra.
Det får inte heller vara för svåra mål för då tröttnar jag. Att jaga tider när jag springer är perfekt. Hitta en speciell runda och springa den snabbare och snabbare. Både roligt och givande. Jag kommer ihåg min första runda som om det vore igår! Jag var så lycklig när jag klarade av att springa (lunka) 8 km på 1,5 timmar. Vilken känsla det var! Något år senare och några kilo lättare orkade jag springa 5 km under 45 min. I början hatade jag att springa men nu älskar jag det! Det är så enkelt att bara snöra på sig ett par skor och gå ut. Det spelar inger roll vart du är eller vad klockan är för du kan alltid springa. Målet har länge varit att orka springa en mil! För mig har det varit ett stort mål och när jag klarade det var jag överlycklig! Sen kom nästa mål att lyckas komma under en timma (de sattes till och med vid nyår) och även det var stort! Nu på senaste tiden har jag jagat och jagat för att komma under 50 minuter. Jag har verkligen slitit och kämpat länge. Innan semestern var jag nära, men efter några kilo plus och för mycket vila tappade jag väldigt mycket. Det har tagit lång tid att komma tillbaka, men nu så! Igår morse åt jag en frukt och en näve nötter, klädde på mig och gick ut. Termometern visade bara sex grader så det var riktigt kyligt ute. Den första kilometern gick riktigt sakta, men kroppen kändes bra så jag ökade tempot. Hade laddat ner massa bra löpmusik så när orken försvann fokuserade jag på att hålla takten till musiken och då gick det mycket lättare. De första sex kilometerna gick riktigt bra, jag hade till och med en bättre tid än den jag hade på Orsa Kajten. Sen började jag bli trött, men jag gav mig inte. Jag kämpade och slet de sista kilometerna. Tiden var knapp så jag fick lov att spurta på slutet. Tjohooo jag klarade det! Ett till stort mål är uppnått!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar