Bloggarkiv

Translate

onsdag 27 augusti 2014

Äntligen en hemmahelg

Föregående helg bestod av trevligt umgänge med massa god mat och fika. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur detta hamsterhjul för så fort jag åker iväg så ballar det ur. Därför ska det bli så skönt att vara hemma i helgen. På fredagen kommer två fina vänner som jag ska bjuda på mat och de har beställt något nyttigt vilket jag tackar för :) Jag har inte riktigt bestämt vad ännu, men det är några dagar kvar. Resten av  helgen ska jag bara fokusera på bra mat och träning. Börja dagarna med en härlig morgonprommis, ta en löptur på lördagen och sen vila resten. Detta är återigen en tuff vecka med träning inför tjejmilen. Måndagens löpning var riktigt tung, jag kände mig som en riktig klump och andningen var inte på min sida. Nu känner jag verkligen vad mina extra kilon gör med kroppen under löpningen så nu ska jag vända det till min fördel och hitta motivationen igen. Nu kör vi!


Veckans träning:
Måndag: morgonprommis och på eftermiddagen milen på tid
Tisdag: morgonprommis och på eftermiddagen gym
Onsdag: morgonprommis och på eftermiddagen intervaller
Torsdag: morgonprommis och på eftermiddagen gym
Fredag: morgonprommis och på eftermiddagen vila eventuellt en prommis
Lördag: morgonprommis och efter frukost tänkte jag köra milen på tid
Söndag: morgonprommis och vila

Gymprogrammet är samma som jag har kört tidigare och igår var Jonas med och finjusterade tekniken lite och det känns idag vill jag lova. Har sån träningsvärk i baksida lår och rumpa :) Efter tjejmilen ska jag träna lite lugnare och träna sånt som är roligt för att bara få njuta och slippa pressen jag sätter på mig själv där jag hela tiden måste prestera. Ta en härlig löptur i skogen, gå på något roligt pass och göra ett roligt gympass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar