Bloggarkiv

Translate

torsdag 21 maj 2015

Mindre än två veckor kvar av skolan!

Äntligen börjar skolan närma sig sitt slut! Har bara ett arbete kvar och sen blir det till att ta tag i träningen på allvar. Blev utmanad av Jonas kompis att springa midnattsloppet igen. Nu har jag ställt mig i ett bättre startled så jag hoppas på att nå målet som är att vara under 50 min på milen i ett lopp.

Nu under vintern/våren har jag mest sprungit distanslopp och underhållit kroppen. I måndags var jag ledig pga ett prov så då passade jag på att ta en löptur. Jag tänkte först bara ta en långrunda för att njuta av det fina vädret, men efter en kilometer så upptäckte jag att jag aldrig skulle hinna innan provet så det blev till att tänka om. Eftersom jag inte har sprungit fort på länge så tog jag en runda på totalt 6 km för att inte pressa kroppen allt för hårt.
Jag ökade på och det var hemskt! Jag hade glömt bort hur jobbigt det kunde vara rent psykiskt att pressa sig så hårt. Det gjorde ont över allt, men det var bara att kämpa på. Jag fick en snitthastighet på 5,09/km och det är jag otroligt nöjd med eftersom jag inte har kört tempo på läge och dessutom tog det lugnt första kilometern :)


Nu är det bara att kämpa vidare, men först ska jag bli klar med skolan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar