Bloggarkiv

Translate

tisdag 11 november 2014

"Allt för hälsan"

I helgen var det dags för mässa! Jag fick sluta lite tidigare från jobbet så det bar av direkt mot Stockholm. Väl framme var båda jag och Jonas så trötta, men tog oss ändå i kragen och betade av ett gympass. Det var riktigt roligt att komma till ett nytt ställe. Nya maskiner och nytt folk. Vi körde på ca en timme innan vi gick hem. Vi hade turen att ett närliggande Preem sålde plocksallad så det fick bli vår middag. Resten av kvällen bestod av tv-tittande innan vi somnade.

Klockan ringde vid sju och då var det bara att kliva upp. Det var lugnt och skönt på frukosten så vi kunde sitta länge och njuta =) Väl framme vid mässan så gick vi först och hälsade på Nordic som ställt upp massa roliga maskiner och ställningar. Efter det gick vi fram och tillbaka och spanade in utbudet.

De såldes massa kläder, böcker, redskap, utrusningar, behandlingar och massa ätbart mm mm. Vi stannade till vid en naprapat som fick kolla lite på våra ryggar och det fanns lite att jobba med vill jag lova. Jag var lite stel här och där. När jag var som mest inne i min egna värld som dök min bror med familj plötsligt upp! Vilken glädje att få möta dem!

Eftermiddagen bestod av kostföreläsningar och en föreläsning om kroppsspråk. Riktigt roligt och intressant.
Föreläsningen: Maximera dina prestationer med rätt kost
med David Jonsson
Sista timmen shoppade vi massa bönpasta (jättegott), choklad och lite annat smått och gott. Hittade förresten 100% choklad som var jättegod!! Bara kakao och kakaosmör i den, inget annat =)
Väl hemma igen var vi riktigt trötta så vi gick bara och köpte en sallad och sen blev det tv resten av kvällen.

Sista dagen såg nästan lika dan ut. Tidig frukost och avfärd mot mässan. Vi började med att testa vår löpteknik och det var väldigt intressant! Jag fick några matnyttiga tips för att jag skulle kunna springa mer "energisnålt". Han tyckte att jag borde köra mer hopp och spänst för att få ett bättre löpsteg. Samt att springa mer. Tyvärr har jag tappat väldigt mycket efter semestern för att jag inte springer så mycket och det märkt så väl. Vi passade även på att gå en preparandkurs för att bli hälsocoach. Lite småsaker fick man med sig som jag kan ha nytta av i mitt jobb så det var bra. Sen blev det matlagning och föreläsning med Fredrik Paulun.


Dagen avslutades med en föreläsning på engelska om proteiner, Orkade inte gå mer på mässan så jag följde bara med Jonas. Inte riktigt en föreläsning utan var med om hans egna produkter tyvärr.

Trötta och slitna efter två dagar på mässa var det bara att packa in sig i bilen och åka hem över igen. Hoppas det blir en lika trevlig mässa nästa år =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar