Bloggarkiv

Translate

fredag 6 december 2013

Utveckling :)

Det känns som att det går bra just nu. Det känns lättare att springa och jag har även nått nya resultat i styrketräningen. Magen mår bättre och jag är inte alls hungrig eller speciellt sötsugen. Äter jag alla mina mål som jag ska, så mår jag riktigt bra och det märks när jag tränar. Jag har mycket mer energi och numera är jag inte hungrig innan, eller under passet. Melliset efter gör att jag inte blir en argbigga innan middagen serveras. Jag kan till och med duscha innan maten och så var det inte förut, för då kunde jag nästan döda för mat, hehe.
Förra lördagen lyckades jag lura mina hjärnspöken och gjorde en frivändning på 47,5 kg. Jag gjorde några tappra försök på 50 kg, men där tog det stopp. Adrenalinet efter första lyftet gjorde att jag bara stod och skakade, så det var bara att lägga ner. Sen i tisdags, så kände jag mig relativt stark i benen och jag var sugen på att lassa på lite mer vikt. Jag hade träna klart benen egentligen, men jag var redo att testa en ny vikt. Jag klarade 85 kg 1,5 gånger. Den första gick jättebra och den andra fick jag upp själv, dock med dålig teknik därav en halva. Jag blir så glad när jag utvecklas både med styrkan och konditionen. Att gå ner i vikt och bli snabbare på att springa går lite hand i hand, men att bli starkare och starkare trots att jag tappar i vikt är inte så vanligt OM man inte är helt otränad.
Det känns även sjukt bra att jag går ner i vikt även fast jag äter mer mat. Min kropp gör verkligen som den vill och när den vill. Det är verkligen frustrerande ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar